četrtek, 13. januar 2022

Intervju ob izidu albuma z artistom in mistikom The D: ˝Obstajajo kraji, kjer se lahko enostavno teleportiraš v center vesolja!˝

Pravkar je pri Založbi Punk Portala izšel artističen album za katerem stoji kitarist in vokalist Dejan Vidmar, ki je (po)znan po psevdonimom The D. Gre za solo produkt, avtorski akustični punk album, katerega se ne bi sramoval niti Damir Avdić. Na njem se nahaja osem štiklov nastalih v lastni produkciji. Čuti se poklicanega, vodi ga močna želja in moč po ustvarjanju ter predstavljanju svojih umetniških del. Izdaja je v digitalijah dostopna tukaj.

 
The D je tudi bas in glas litijske punk rock zasedbe KXX (kiksiks), ki je v decembru že izdala album z naslovom »I«. The D lahko označimo tudi kot začetek ustvarjalnega procesa skupine KXX, saj se običajno zamisli o komadu in prvi koraki začnejo pri The D-ju, nato pa še z ostalimi člani skupine KXX najdejo skupne poti k celoviti podobi pesmi. The D pa ne bil bil The D, če se nebi tudi samostojno odločil za izdajo samoimenovanega albuma, ki vsebuje pesmi še preden te zajadrajo pod streho in ustvarjalni vtis skupine KXX. Dejanu (The D) smo postavili nekaj vprašanj...

1. Najprej povej nekaj o sebi, se na kratko predstavi…

The D: Sem, kdor sem... Budala, ki točno ve kaj dela, dela pa to zato, ker tako čuti... The D je stroj za izražanje tistega, pred čimer si ponavadi radi zatiskamo oči. Nimam potrebe, da bi se trudil pokazat, kako znam bit nekaj kar nisem - bolj gre za pogum, biti to kar sem... The D je zmajevo jajce.. Biti The D - je biti najprej uganka samemu sebi in ne popustiti ustaljenim normam dojemanja česarkoli - ne samo glasbe. D

2. Kaj pomeni The D in zakaj se tako imenuješ?

The D: The D pomeni Dan D. KXX, moj bend, pa pomeni Sodni dan. Sicer pa sem Dejan, skrajšano D - po ameriško The. The Dragon. Zmaj. Biti The D je biti čarovnik - umetnik - ujetnik svojih sanj. D

The D... Dragon. Foto: osebni arhiv

3. Kje črpaš navdih za svoje pesmi in ustvarjanje? 

The D: Na piramidi Sonca v Visokem v Bosni. Tam se mi je, ko sem 21. 12. 2012 pri -14C, čakal sončni vzhod in poravnavo planetov, porodila ideja o Zmajevem tarotu. Ideja, da bom posnel 22 albumov, ki bodo ustrezali veliki arkani tarota. Več o tem nosi album The D posvečen Soncu. K(arta) XIX.

Besedila rad pišem in ker sem v bistvu pesnik itak mora prit vsake toliko kakšen pameten tekst iz mene. V 30 letih ukvarjanja s slovenščino sem jih nasral kar nekaj. Pravijo da dobro pišem, pa vztrajam dalje... Tako da se jih kar nabira, teh tekstov, in so vedno na zalogi, da jih lahko pobarvam z glasbo - bodisi sam bodisi z bendi. Nekaj pesmi je ostalo tudi od mojega pokojnega strica (Homo, bend Rea iz 80tih), par pa sem jih pobral od Kladva, mojega prijatelja, ki je meni najljubši pesnik. No, jaz sem pa zanj največji, tako pravi on. D 

4. Kje si posnel album? 

The D: Doma v dnevni sobi. Hja. Spravil sem se živet v star mlin sredi gozda, iz dnevne sobe sem naredil studio tako, da sem na jedilno mizo postavil star macintosh imac in kar na njegov vgrajen mikrofon odigral instrumente ter odpel kar v ekran! Nisem uporabil niti enega kabla ali eksternega mikrofona. Enostavno samo prostor, stare in poceni akustične kitare in imac! Akustika prostora je bila res super in sredi gozda ob potoku res pravi mir za ustvarjanje. D

5. Kaj je tvoja točka sonca?

The D: Točka Sonca. Dan, ko dosežeš svoje dno in začneš hodit proti svetlobi. Meni se je to zgodilo 21.12.2012 na piramidi Sonca v Bosni. D
6. Katere ljudi ali osebe bi ´odpikal´? (odjeb**)

The D: Vse povrsti, če sem iskren. Najprej pa seveda sebe... (smeh). D

7. Katere novice najraje prebiraš in se ti vtisnejo v dušo?

The D: Vsak dan čekiram portal 24ur in se učim retorike, kako nas manipulirajo... To mi je dovolj, da vem kam pes taco moli. D

8. »Kaj nej zdej, to mi povej, sam ne z besedam, ker jim več ne nasedam« (komad Kaj nej zdej). Komu ali čemu več ne nasedaš?

The D: Nikomur več. Še najmanj sebi. Ego vedno igra igro, ki jo bo izgubil. D

The D osebno. Foto: osebni arhiv

9. Katera je tvoja najbolj simpatična kelnerca? Si veliko časa preživel v lokalih?

The D: Tekst Kelnerca je napisal pesnik in prijatelj Kladu. To je njegov teren. Sam redko zaidem v gostilne. Komad sem posnel, ker ga razumem in ga lahko podoživim, ker je iskren. Prav tako je Kladu napisal tekst Novice, ki ga enostavno nisem mogel ignorirat, pa sem posnel še tega. Verjamem, da se take pesmi dotaknejo veliko srčnih ljudi. Mene so se. D

10. Si kdaj igral klavir? Kaj opevaš v pesmi »Klavir«?

The D: Vsak inštrument mi je dobrodošel. Obožujem vibracije. Je pa res, da igrati ne znam in tudi res, da rad igram. Glasbe ne obvladujem. Glasba obvladuje mene. Komad »Klavir« sem posvetil vsem puncam, ki igrajo klavir in hodijo naokrog na pir. D

11. »Ptica na nebu zaupa višini, riba v vodi zaupa globini« (pesem Zdaj veš zakaj). Čemu zaupaš ti?

The D: Hrupu, ki obupa in se preda tišini. D

12. Kje si že bil najbolj »Visoko« oz. kdaj se je takšen občutek najbolj vtisnil vate?

The D: Najbolj visoko sem bil z Matejo v Makedoniji na gori Pelister (2601m v supergah). Najnižje visoko, pa sem bil na Piramidi Sonca v Visokem v BiH. Verjamem, da je bil tam tudi Bare (op. p. pevec skupine Majke). Obstajajo kraji, kjer se lahko enostavno teleportiraš v center vesolja. D
13. Tvoj najljubši album, ki se ti je vtisnil v spomin v letu 2021? 

The D: KXX I. in The D. Saj sem delal na njihovi promociji celo leto. D 

14. Kaj ti bo najbolj ostalo v spominu za leto 2021? 

The D: Objava albuma KXX, 21. 12. 21, na SPRP. D

The D je del skupine KXX, kje igra bas, poje in piše besedila. Foto: osebni arhiv

15. Kaj bi želeli na koncu še sporočiti poslušalstvu… ?

The D: Hmm... Jebite se vsi skupaj. Vključno z mano. (smeh) D

Ni komentarjev:

Objavite komentar