sobota, 18. junij 2022

Intervju in Raj mladosti z bendom KXX: "Punk je najbolj odprt. Pridemo. Igramo. Se smejimo. Gremo."

Skupina KXX je skupek nadebudnih alternativcev. Nastali so leta 1996 v Litiji, četverec pa tvorijo Dajan Vidmar – The D (vokal, bas), Aljoša Vizlar (kitara), Luka Vizlar (kitara, back vokal) ter Boštjan Gretič (bobni).

KXX v polni postavi. Foto: KXX

Zanimivo v njihovem delovanju je to, da se enostavno prepustijo improvizaciji, kajti ne želijo biti v okvirjih, zato jih je tudi težavno popredalčkati. Gibljejo se od punk rocka do grunge-a in alter rocka. 

Decembra so izdali prvi kompilacijski album, ki je izšel pri Založbi Punk Portala, preprosto poimenovan "I". Bili so tudi del kompilacije "Punk Rock Val 21", trenutno pa predstavljajo live album "Raj mladosti", ki nosi spomine v leto 2017, ko so posnetki tudi nastali. Več o njihovem prepričanju in delu si preberite v sledečem intervjuju, ki ga je pripravila Mojca Lubej.


1. Mene zanima zaledje vašega benda. Kdo ste, kdaj se nastali, kakšen je bil povod za to?

Dejan: Smo kar smo. Štirje med sabo si zelo različni ljudje. Nastali smo zato, ker radi igramo. Povod za nastanek KXX je bila pravzaprav moja želja, da naredim bend samoukov/začetnikov, bend, ki ne bo nikoli uglašen, točen ali harmoničen. Ciljal sem na slovenska besedila in netočnost, saj sem novonastalo sceno dojemal kot da živim v Ameriki in ne v Sloveniji.
Luka: Jaz sem Luka in se trudim biti kitarist. Mene so poklicali, ko so potrebovali še enega kitarista.
Aljoša: Smo četvorka posameznikov, ki si pomaga, da pride ven najboljše, kar je v nas. Prvotno je bilo mišljeno kot pomoč prijatelju, sčasoma pa je preraslo v skupinsko terapijo in hobi, ki nosi veselje.
Boštjan: Včasih se kej poklop, za datume sem pa slab.

2. Zakaj KXX? Od kje tako ime?

Dejan: Po mojem prvem bendu Piskis (vse do konca navito, da ves čas piska), nastane Kiksiks (kjer se ves čas kiksa). KXX, Kiks (v) X. Kiksiks bolj amerikansko lahko zapišemo KXX, v mednarodnem jeziku številk in tarota pa K XX pomeni Karta 20 - Sodni dan.
Aljoša: Ime je simbol, ki si ga lahko vsak po svoje razlaga. Meni je kiks najbližje. Napak naredim veliko.
Boštjan: Na začetku je blo več kiksov, ne morš met vsega.

3. Kako se je skupina spreminjala skozi leta?

Dejan: Niti se ni spreminjala kaj dosti. Ico je šel, Luka je prišel. Basist je vzel vokal v svoja usta.
Luka: Odkar sem jaz v skupini smo začeli postajati bolj experimentalni in se bolj gibamo v smer, kjer so bili Fugazi.
Aljoša: Spremembe, ki so se zgodile so večinoma lepe, vsi smo zrasli, kot ljudje. Smo se pa tudi malo postarali.
Boštjan: Lepo počasi, tko kot vsak od nas.

4. Od kje črpate ideje za besedila?

Dejan: Iz vesolja. Imam nos, da zavoham dobre komade.
Aljoša:Življenje? Ne vem, ni moje področje.
Boštjan: Večina je iz vesolja v Dejanovi glavi.

5. Kako nastaja vaša glasba?

Dejan: Spontano. S prve. Skoraj v trenutku. Meni se zdi to najboljši način.
Luka: Dejan ponavadi prinese na vaje tekst, neko osnovno melodijo in harmonije. Skupaj pa zgradimo osnovni skelet na vaji in to pilimo dokler le lahko. Vse se vedno spreminja.
Aljoša: Počasi, kot mozaik.
Boštjan: Eni komadi impulzivno, pr enih pa traja u pm.

6. Opišite vaše vaje...

Dejan: Zadnja leta se je obneslo, da imamo vaje ob nedeljah. Se mi zdi, da radi obiskujemo svojo cerkev.
Luka: Pridemo. Igramo. Se smejimo. Gremo.
Aljoša: Kot nedeljska maša, samo vera je druga.
Boštjan: Špilanje, čik, špilanje, čik, špilanje, čik.

KXX v vadbenih prostorih. Foto: KXX

7. Kako je vaša glasba povezana s tarotom in kaj tebi, Dejan, tarot pomeni osebno? Kateri tarot ti je najbolj blizu?

Dejan: Naša glasba ni povezana s tarotom. Zase lahko povem, da sem spoznal zgodbo kart tarota na lastni koži. Nisem hotel vedet - zato sem moral doživet. Vse je jebeno res.
Aljoša: Čarovniški trik

8. Kako je Visoko povezano z vami?

Dejan: Tudi tu ni neke posebne povezave z bendom. Bolj je to stvar moje izkušnje. KXX po(ne)sreči sodelujejo v mojih zablodah.
Luka: Dober komad je.
Aljoša: Majke so super, v Visokem je piramida (op. p. kraj v BiH), Dejan je povezava.
Boštjan: Dejan je naš Medij.

9. Zakaj punk? Zakaj ne kaka druga zvrst?

Dejan: Recimo pankrok? Edino, kar imam od takoimenovanega panka je, da mi ni potrebno prosit za preživetje, pa da bi rabil imet zato slabo vest. Sicer pa pank je itak en koš za smeti, a ne? Če ne pašeš nikamor si pank.
Luka: Punk dopušča dokaj visoko mero svobodnega izražanja. Zelo širok pojem je in lahko si privoščimo veliko več odstopanj, kot pa na primer v rock žanru.
Aljoša: Punk je najbolj odprt, v punku je dobrodošlo marsikaj, pravila in meje niso postavljene tako strogo, v punku se počutimo dobro, domače. Mogoče nas punk sprejme.
Boštjan: Najbližji predal za naš pristop do glasbe.

10. Kaj vam vsem punk pomeni?

Dejan: Svobodo izražanja in kulturo bivanja.
Luka: Orodje v delavnici izražanja.
Aljoša: Playground.
Boštjan: Stanje duha.


11. Izvirate iz Litije. Kar veliko dobrih bendov poznam, ki so nastali tam. Veliko od njih je aktivnih še dandanes. Kako vi vidite glasbeno sceno v Litiji? Kako izgleda litijsko punk gibanje?

Dejan: Mi nismo dober bend. Mi smo slab bend! O kakeršnemkoli gibanju pa nimam pojma.
Luka: Hira.
Aljoša: Litija nam res nudi veliko. Bili so koncerti, festival je bil, lep kup ljudi je sodeloval. Žal je v zadnjih par letih to zamrlo, ljudje so se zaprli v svoje luknje. Tudi mi imamo svojo, kjer ustvarjamo in upam, da drugi tudi in da se ponovno kje srečamo.
Boštjan: Po moje mamo od jazza do tehna vse kvalitetno pokrit, vključno s cerkvenim pevskim zborom. Scena je živahna, kamot bi naredu hud festival.

12. Kateri so vaši idoli? Kateri bend vam je v bistvu "top of the top"?

Dejan: The D in seveda KXX. No, pa Zdravko Čolić in Motorhead patko.
Luka: Kill your Idols [he he]. Jaz se trudim imeti čim bolj odprta ušesa, ne zganjati elitizma in poveličevanja. Lahko pa povem, da imam ogromno vplivov in glasbenikov, ki me navdihujejo, da vztrajam v glasbi; Npr Frank Zappa, Brian Wilson (Beach Boys), Captain Beefheart, Charles Mingus, the Melvins, Keith Jarrett, Jethro Tull, ABBA, Miles Davis, Syd Barrett Fugazi, Eric Dolphy, Black Sabbath z Ozzy-em, Secret Chiefs 3, John Zorn, Primus, Beyonce...
Aljoša: A niso idoli mrtvi? Cave, Rollins, EKV. Muzika, ki nosi sporočilo, idejo, sentiment. Boštjan: Idolov ni več. Bend ni važn, sam da je muska dobra.

13. Vaš pravkar izdani live album se imenuje "Raj mladosti". Kdaj je bil sneman? Zakaj ste se odločili izdati ta live album? Kaj prinaša?

Dejan: Posnet je bil na koncertu Raj Mladosti leta 2017 gospodovega v Litiji ter nazorno pokaže kaj in kako delujemo v živo. Koncert nosimo v posebnem spominu, prinaša pa 12 štiklov opolnomočenja za telo in dušo... tudi v video obliki.  


14. Kateri album vam največ pomeni?

Dejan: KXX "I" (ZPP, december 2021).
Luka: Naš? Vsak. Če je pa vprašanje kateri meni osebno največ pomeni lahko rečem da sta dva; Frank Zappa - Live in New York in Syd Barrett - Madcap Laughs. Ko sem slišal ta dva albuma, sem spoznal, da imam lahko tudi jaz prostor v glasbenem svetu.
Aljoša: Ziggy Stardust.
Boštjan: Vsak, pri katerem sem bil zraven.

15. Na katerih spletnih platformah se največ promovirate in kakšni so uspehi?

Dejan: Reverbnation in bandcamp. Rezultati so več kot zadovoljivi.
Aljoša: Vem za fb ( ne vem, če je to ravno platforma ), reverbnation ( kjer nam gre kar ok, ampak mi ni popolnoma jasno, po katerem algoritmu oni računajo lestvico ), bandcamp ( kjer se verjetno meri po prodanih ploščah, pesmih, … potlej nam ne gre najbolje). Meni je najbolj všeč ta analogna odrska platforma, kjer je odziv iskren, takojšen, neizprosen.
Boštjan: Reverbnation, FB, pa najbrž še kje. Tuki ma Dejan svoje lovke razpredene.

16. Kakšni so vaši plani za naprej?

Dejan: Imeti čim več koncertov. Izdat še dva albuma in zaključit trilogijo.
Luka: Igrati v živo in snemati.
Aljoša: Plani so dobri, tako da jih ne spreminjamo.
Boštjan: Direkt v živo.

17. Kako gledate na trenutno situacijo po svetu in v Sloveniji?

Dejan: Raje mižim in živim v svojem svetu.
Luka: Trudim se ne…
Aljoša: Z odprtimi očmi.
Boštjan: K slabo narejen računalniški špil. Poln bugov in exploitov.

18. Če bi lahko na svetu kar koli spremenili, kaj bi najprej spremenili in zakaj?

Dejan: Če že koga, potem najraje sebe. Ampak se ne bom.
Luka: Sebe, da bi bil boljši.
Boštjan: Press the button. Erase humanity.


19. Mislite, da je na slovenski glasbeni sceni dovolj dobro poskrbljeno za take bende, kot ste vi?

Dejan: Nikoli ni bilo in nikoli ne bo. Preveč je samopomembnosti, nevoščljivosti, izbirčnosti in rivalstva. Kultura je žal taka.
Luka: Definitivno ne. Samo glede na to da obstajamo, izgleda da lahko poskrbimo sami zase.
Aljoša: Bomo sporočili, ko pridemo do tam.
Boštjan: Sendvič s posebno, pa pivo/cockto se da povsod dobit. Ostalo je luksuz.

20. Kaj pogrešate v življenju?

Dejan: Mir. Fuck the sistem!
Luka: Nastope.
Aljoša: Nič.
Boštjan: Nič.

21. Kakšen nasvet bi dali nekomu, ki komaj vstopa na alternativno glasbeno sceno v Sloveniji?

Dejan: Naj dobro razmisli, saj taka scena ne obstoja! Naredit jo moraš sam.
Luka: Delajte to zato, ker uživate v tem. Don't be afraid to suck.
Aljoša: Najbrž slab.
Boštjan: Nisem za nasvete talat. Vsak svoj film fura. Adijo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar