ponedeljek, 26. september 2022

Ex Yu Electronica vol. IX LP

"Ex Yu Electronica vol. IX" ni še ena izmed številnih kompilacij, ki udrihajo po površju. Naslavlja predvsem tiste sladokusce, ki širijo svojo globino in iščejo nekaj drugačnega. Večina ex-Yu skupin na kompilaciji je znanih po spontanem ali manj spontanem angažmaju v post-punku, eksperimentalnih odvodih rocka in (elektro) alternative. Kot se je to pogosto zgodilo pri podzemnih glasbenih skupinah v 80-ih, sta vizija in vpliv tovrstnih skupin segla dlje, kreativnost je dobila nov zagon. Kompilacija je izšla pod okriljem Monofonike (Kulturni center Maribor) na vinilni plošči in je na voljo tukaj.

Naslovnica /Front cover

Seznam skladb:

a1 | Tužne Uši – Hod Kroz Maglu (3:42) [1986]
a2 | SexA – Cvijeće (3:09) (1985)
a3 | RLS – Holokaust (early version) (5:18) [1987] (pre-Rumplstinski)
a4 | Nowy LEF – Financial Capital. Fear of Silence. (3:02) [1990]
a5 | Satan Panonski – Posljednji Dinosaur Umire (edit) (3:15) [1989]

b1 | Fritz und Hans – Luda Kutija (5:10) [1983]
b2 | Trobecove Krušne Peći – Aualida (3:12) [1985]
b3 | Masaker – Dol z Bando (2:59) [1985]
b4 | Abbildungen Variete – Republikanski Marš (edit) (5:33) [1983]
b5 | Mario Marzidovšek – Elektrizität VI (2:09) [1986]













SexA so znani po svojih protoindustrijskih elementih na demo posnetkih in živih materialih iz sredine 80-ih, kolaborirajo s post-rockom še preden je ta žanr sploh zvenel, kot ga poznamo danes. Trobecove Krušne Peći so uporabili tape loop in se podali v globoko studijsko eksperimentiranje pri nekaterih svojih skladbah. Satana Panonskega so zanimale vse vrste eksperimentiranja in rušenja meja v glasbi, umetnosti in filozofiji, zato je njegova skladba na tej kompilaciji bolj v duhu eksperimentalnega industriala poznih 70-ih kot klasičnega punk rocka, po katerem ga vsi poznajo. Tužne Uši in RLS sta uporabila primitivne studijske in vadbene možnosti za raziskovanje in širjenje svojega zvoka v zelo nasprotnih smereh. Tužne Uši so delali svojo radiofonično gothic synth rock glasbo, medtem ko so RLS proizvedli nekaj surovih in neizbrušenih embrionalnih zvokov, ki so se kasneje razširili v klasično alternativno/rock domeno. 

Tu so še borci Masaker z industrijskim punk pristopom, pa Mario Marzidovšek, ki je eden pomembnih figur jugoslovanske noise scene v 80-tih, ki je deloval tudi kot založnik - Marzidovshek Minimal Laboratorium (MML). Abbildungen Variete so razburjali s svojimi angažmaji na sceni, ki so odražali nove in drugačne estetike od dotlej znanih. Trio Fritz und Hans so se razvijali v slogu Neue Deutsche Welle, pod znamko Nowy LEF pa se skriva Goran Lišnjić, ki je zbalansiral elektronske ambientalne kolaže. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar