četrtek, 28. november 2013

Fakofbolan so končno izdali album

Na začetku novembra je izpod rok članov skupine Fakofbolan (FOB) izšla četrta celovečerna izdaja. Ta nosi naslov "...ako ne možeš napraviti sam bar pokvari drugome..." in vsebuje 11. angažiran punk štiklov. Za izdajo albuma in svojo prvo sploh je poskrbela sveža pulska alter založba PDV. Slednja bo poskrbela tudi za izid vinilne plošče, poleg vinilke pa bo izšel še strip. Album je bil sneman v pulskem studiju Partyzan, zmiksan v Sloveniji, masteriziran pa v Veliki Britaniji. Za pesem "Uvijek ili nikad" je že izšel tudi animirani spot, ki je na ogled spodaj.

  
Album "...ako ne možeš napraviti sam bar pokvari drugome..." je prvi po letu 2002, ki je nasledil izdajo "Provincija uzvraća udarac". Po tem albumu je sledilo mirovanje skupine, pred nekaj leti pa so zopet udarili na plano. Vrnili so se s polno mero elana, s koncerti doma in po širši regiji, predstavili pa so tudi nekaj novih komadov. Od objave zadnjega albuma pa do danes se osebje benda ni spreminjalo. Še vedno ga tvorijo Šapo (vokal), Tibor (kitara), Đuro (bas) in Dejo (bobni). In prišlo je leto 2013, ko je bil že (skrajni) čas, da skupina vendarle pokaže rezultate svojega ustvarjanja. Torej smo morali na novi album čakati več kot deset let.

Na novi izdaji lahko slišimo že uveljavljen zvok uličnega punk rocka, ki krasi zasedbo že od sredine devetdesetih. Seveda pa se je ta sčasoma nadgrajeval in izluščeval, tako da lahko na novi izdaji slišimo kvalitetne dosežke. Vidi se, da so postali zreli bend z lepo kilometrino, kar se pozna pri ustvarjanju. Bend odlikuje tudi močno poezija. Pojejo o stvareh, ki na posebej prefinjen način kritizirajo obstoječe stanje v današnji družbi. Ljudje smo ovce, ki velikokrat slepo sledimo nekim idealom. Premalo razmišljamo, kam gre vse skupaj. FOB se osredotočajo tudi na kritiko kapitalističnega sistema in institucij tega sistema, ki daje moč le tisti peščici pri vrhu ter na sili v podrejanje. Mali ljudje nasproti velikim, številčnost nasproti peščici, pošteni in delavni nasproti tajkunom ter prevarantskim politikom. Se vidimo v bitki.

torek, 26. november 2013

Mist ali ko dame igrajo doom...

http://31.media.tumblr.com/35b9a60b1b2bdb8c8944e7d77e9c0fd4/tumblr_mw90zzuDce1sfylclo1_250.jpgLjubljanska ženska doom metal zasedba Mist predstavlja svoj prvi demo zapis z naslovom Phobia. Spodaj že lahko slišite istoimenski komad z nove izdaje.

Mist je mlada zasedba iz Ljubljane, ki je svojo pot pričela julija 2012. Glasbeno gradijo na zapuščini nekaterih legendarnih skupin, kot so Black Sabbath, Pentagram, Candlemass, Coven, Saint Vitus in druge. Dekleta so konec septembra s premiernim koncertom v Orto Baru odločno pokazala, da taka specifična zvrst glasbe ni zgolj moška domena. Mist so pravkar posnele svoje prve demo posnetke, ki jih bodo v živo predstavile tudi na koncertu 29.11.2013 v Trainstation Squatu v Kranju, kjer bodo nastopile skupaj s skupinama Vigilance in Mothermound.

Vsi zainteresirani lahko demo naročijo na naslovu: mist.doom@gmail.com.

Zasedbo Mist tvorijo:

Nina Spruk - vokal
Ema Babošek - kitara in spremljevalni vokal
Nina Grizonič - kitara
Neža Pečan - bas
Mihaela Žitko - bobni

Uradna stran: http://mistdoom.tumblr.com/



Piše: Bojan Bidovc

ponedeljek, 25. november 2013

Black Flag s prvo izdajo po letu 1985

BLACK-FLAG-What-The…-SST391
Naslovnica
Black Flag so napovedali izid novega albuma, ki bo nosil naslov ˝What the…˝. To bo njihova sedma izdaja in prva po letu 1985, ko je izšel album ˝In My Head˝. Novi plošček bo vseboval 22. svežih skladb, luč sveta pa naj bi po napovedih ogledal 3. decembra. Izšel bo pri matični založbi SST Records, katere ustanovitelj je kitarist Greg Ginn. Petega novembra pa je medtem že izšla vinilna plošča tega albuma, prav tako pri SST Records.

Black Flag so se letos vrnili na odre, a le z dvema originalnima članoma, z Ronom Reyesom na vokalu in Gregom Ginnon na kitari. Trenutno so pravkar zaključili turnejo po Avstraliji. Iz nekdanjih članov te skupine pa je izšel še eden bend, poimenovan zgolj Flag, ki pa zanimivo vsebuje več originalnih članov. V bendu Flag so se torej znašli Keith Morris, Chuck Dukowski, Bill Stevenson in Dez Cadena, edini sveži člen v postavi Flagovcev pa je Stephen Egerton na kitari. A slednji igrajo le stare pesmi skupine Black Flag, medtem ko pa sta Ginn in Reyes skupaj z novima članoma Black Flag (Gregory Moore-bobni, Dave Klein-bass) očitno bolj ustvarjalno razpoloženi.

Seznam pesmi:

01 My Heart's Pumping

02 Down in the Dirt
03 Blood and Ashes
04 Now Is the Time

05 Wallow in Despair
06 Slow Your Ass Down
07 It's so Absurd

08 Shut Up
09 This Is Hell

10 Go Away

11 The Bitter End
12 The Chase
13 I'm Sick
14 It's Not My Time to Go-Go
15 Lies

16 Get Out of My Way
17 Outside
18 No Teeth
19 To Hell and Back

20 Give Me All Your Dough
21 You Gotta Be Joking
22 Off My Shoulders

petek, 22. november 2013

Indust Bag - Zavržena Mladost

Naslovnica
Pri švedski založbi NE Records je izšla še ena zanimiva plošča. Tokrat so se odločili izdati material skupine Indust-Bag. Izdaja je izšla v 800 kosih, od tega 300 vinilnih plošč in 500 cd-ejev. Svojo izdajo si lahko po želji naročite preko kontakta založbe.

Na vinilni plošči in cd albumu je zbranih 24. komadov, večina je live posnetkov, tudi iz letošnjega leta, ko so nastopili na domačem festivalu Pung-Art v Metliki. Na izdaji so se znašli tudi posnetki pesmi, ko so leta 1981 nastopili na prvi izvedbi festivala Novi Rock ter iz leta 1982 s koncerta v Hali Tivoli. Pesmi z naslovom 100 dB, Ti si stroj, Naš sosed, Mestna senca, ki so se leta 1982 znašla na kompilaciji Lepo je… so prav tako pristali na plošči. Nekaj posnetkov na tem albumu pa še nikoli ni bilo izdanih. Vse pesmi so tudi na novo obdelane in zapakirane v zelo poslušljiv izdelek.

Pa še nekaj stavkov namenimo skupini Indust-Bag. Ta belokranjska punk/novi val postava je s svojim delom pričela leta 1979. Pozornost nase so vzbudili leta 1981, ko so nastopili na festivalu Novi Rock, ki je takrat potekal prvič. Posebno pozornost je bila deležna pesem 100 dB, ki je bila kasneje uporabljena tudi v filmu Outsider. V osemdesetih so veljali kot eno bolj prepoznavnih imen na slovenski in jugoslovanski sceni. Nastopili so tudi na festivalu zagrebškega srečanja jugoslovanskih skupin YURM leta 1986 in finalu subotiškega festivala Omladina leta 1987 od koder je izšla tudi kompilacija Najbolji uzivo iz Subotice na kateri so se znašle tudi skupine KUD Idioti, Mizar, Tuzne usi in Grad. Istega leta so pri založbi FV izdali kaseto, ki je bila nato izbrana za najboljši glasbeni produkt na Radiu Študent. V tem obdobju si bili gosti v vseh večjih in tudi manjših mestih v nekdanji skupni državi.

http://www.jimmywidegren.com/cms/bilder/temp/48/3044/300_3-zadnja-3.jpg
Art albuma Zavržena Mladost
Leta 1989 izdajo še drugo kaseto pri FV z naslovom V dolini senc. Leta 1991 v samozaložbi izdajo prvi cd z naslovom Nova leta. Ta plošča je bila, glede na takratne vojne razmere, dobra sprejeta celo na beograjskem radiu B92. Leta 1993 prekinejo z delovanjem in po triletnem premoru začnejo delovati kot trio. Sodelovali so tudi z nemškim režiserjem Harryem Ragom ter del svoje glasbe prispevali k dokumentarnima filmoma (Slovenia from the outside, Slovenia from the inside, 1996). Dve leti kasneje izdajo še cd Brez provokacij (Panika Records) ter leta 2000 album Nikoli prevec (Nika records). Istega leta s pesmijo Maske sodelujejo v igranem filmu Varuh meje slovenske ter nastopijo na zadnji ediciji Novega Rocka. Nastopili so tudi na Valu 202 v oddaji Izštekani (2001). Zatem skupino zapusti bobnar, ki ga kmalu nadomestijo z drugim. Po tem sledijo nastopi na raznih festival, leta 2010 so denimo nastopili kot gostje na festivalu IBTZ v Kinu Šiška.

Leta 2011 gospodovega pride do ponovne aktivne povezave z nekdanjim ustanovnim članom in soavtorjem glasbe v nekaterih starejših skladbah Indust-Baga, Andrejem Pečaričem in od takrat ponovno delujejo kot četverec. Letos so nastopili tudi na Pungart festu v Metliki in zagodli svoje uspešnice. Pripravljajo tudi novi material, kdaj pa ga bomo slišali, pa zaenkrat še ni znano.

Seznam pesmi:

NE! RECORDS1. 100 dB (neizdana verzija)
2. Notranja Napetost (neizdana)
3. Pismo Za Drago (neizdana)
4. Naš Sosed (Novi Rock, 1981)
5. Notranja Napetost (Novi Rock, 1981)
6. Postopek (Novi Rock, 1981)
7. Pismo Za Drago (Novi Rock, 1981)
8. Stara Gasa (Novi Rock, 1981)
9. Ti Si Stroj (Novi Rock, 1981)
10. 100 dB (Novi Rock, 1981)
11. 100 dB (kompilacija Lepo je…, 1982)
12. Ti Si Stroj (kompilacija Lepo je…, 1982)
13. Naš Sosed (kompilacija Lepo je…, 1982)
14. Mestna Senca (kompilacija Lepo je…, 1982)
15. Postopek (neizdana)
NE! RECORDS16. Bogovi Prekleti (Hala Tivoli, 1982)
17. Čimprej od Vas (Hala Tivoli, 1982)
18. Poraz (Hala Tivoli, 1982)
19. Zavržena Mladost (Hala Tivoli, 1982)
20. Stara Gasa (Pung-Art, 2013)
21. Z Glavo ob Beton (Pung-Art, 2013)
22. Psihoza (Pung-Art, 2013)
23. TV Sranje (neizdana)
24. Čak Beri (Pung-Art, 2013)


ponedeljek, 18. november 2013

Vstajniški dnevnik se predstavi

http://i911.photobucket.com/albums/ac315/reorgart88/Vstajniski-dnevnik-naslovnica.jpg
Naslovnica
Subkulturni azil, zavod za umetniško produkcijo in založništvo iz Maribora, sporoča informacijo o predstavitvi knjige: "Vstajniški dnevnik" avtorja Franca Trčka. Predstavitev knjige bo potekala 20. novembra 2013, ob 14.00 uri v Cankarjevem domu v Ljubljani. 22. novembra pa bo predstavitev potekala še v Mariboru,  ob 19.00 uri v Vetrinjskem dvoru (Vetrinjska 30).

Vstajniški dnevnik je Franci Trček pisal od 14. decembra 2012 do 10. marca 2013. V njem je poskušal reflektirati tako mariborsko kot vseslovensko vstajništvo. Sočasno pa je seveda pisal o svojem profesionalnem in osebnem vsakdanu.

O avtorju: Franc Trček se je rodil leta 1969 v vasi Zilje v Beli krajini. Živi v Mariboru. Zaposlen je na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Dela povsod, kjer za to obstaja možnost. Objavil je monografiji Problem informacijske (ne)dostopnosti in Lomopohajkovalec : nizkotehnološka glokalna subkultura v dobi tehnokulture ter (so)uredil monografije Community-net in South and East Europe, Glocal localities in Rethinking everyday mobility.

Raziskovalno deluje v Centru za prostorsko sociologijo, kjer se ukvarja z regionalnimi in urbanimi študijami, sociologijo kibernetskega prostora, teorijami (anti)globalizacije in kulturno geografijo. V zadnjem času se posveča področjem sociologije arhitekture in urbanizma, balkanskih študij, gonzo sociologije in študij minornosti.

http://web.vecer.com/PORTALI/PODATKI/2012/12/05/SLIKE/ONLINE_151147-300.jpg
3. mariborska vstaja - 3.12.2012. Foto: Andrej Petelinšek.
O dnevniku v spremni besedi doc. dr. Vesna V. Godina zapiše: “Trček je spremljal mariborsko vstajo od njenih začetkov. A ne kot spremljevalec, ampak kot eden njenih bistvenih agensov. Spremljal jo je s pozicije, ki je njegova. Značilna: brez sprenevedanja, z leve pozicije, v kateri današnja slovenska menda levica nima kaj iskati. S pozicije, ki v imenu kritične sociološke imaginacije – in Trček je bil vedno zavezan natančno tej drži – preizpraša vse: tisto, česar ne mara. In mora še bolj tisto, kar mara. Vedoč, da te tisto, kar maraš, praviloma lahko zaslepi prej in bolj temeljito, kot tisto, česar ne maraš. In zato je treba tisto, kar maraš, misliti še bolj natančno, neusmiljeno in pikolovsko kot tisto, česar ne maraš. Kar Trček seveda počne. Privatno. In javno. Zato je velikokrat neprijeten. Bil. In je. Tudi vstajnikom. In vstajniškim skupinam. Še v času, ko se je vstaja pripravljala. Tak je ostal. In tak bo, če si smem dovoliti nekaj futurologije, tudi v prihodnosti. Zaradi česar mi je drag. Trčkovi zapisi torej niso le dokument časa. So na prav poseben način premišljen čas. Ustavljen na papirju. In če hočemo vstaji dobro, lahko gremo le od tega premisleka. Dalje. In naprej.”

Sam dnevnik pa avtor zaključi z besedami: “Ne vem, a bo to sploh kdo bral, a tako je pač potekala zima 2012/2013, zima, ki je porodila mariborsko in vseslovensko vstajo. To je moj pogled na njo. Meni ljubi pisatelj Cees Noteboom je nekje zapisal: “Vsaka priča laže svojo resnico.” To je moja resnica o naši vstaji.”

Knjigo Vstajniški dnevnik lahko naročite pri spletni knjigarni Buča: http://www.buca.si

sobota, 16. november 2013

O! Kult - Mi Smo Država

http://i911.photobucket.com/albums/ac315/reorgart88/OKULT2.jpg
Pri švedski založbi NE! Records je izšla re-izdaja skupine O! Kult. ˝Mi Smo Država˝ je naslov albuma ali bolje rečeno poklona tej legendarni skupini. Na njem je zbranih skupno 12. štiklov. Nekateri posnetki pesmi, ki jih vsebuje plošča, so nastali v studiu Metro, junija 1982 (Za Ljudi, Tovariši - Čigavi?). Pesem Mladi Imajo Moč je bila posneta na Novem Rocku v Križankah leta 1982. Ostale pesmi pa so bile v elektronske naprave zajete v dvorani Dom Svobode Šentvid, januarja 1983. Vse pesmi so seveda na novo sproducirane, obdelane in primerne za poslušanje v današnjem času. Plata je izšla v 1300 izvodih, od tega 800 kosov vinilk in 500 cd plošč. Svoj izvod si lahko tudi naročite preko kontakta založbe.

Naj pa ob tej priložnosti še nekaj besed namenimo skupini O! Kult. Slednji so nastali natanko 4. maja ob 15:05 leta 1982. Ta datum predstavlja točno 2. leti po Titovi smrti in očitno so si ta datum skrbno izbrali. Skupina je delovala in vadila v Medvodah. Kmalu po zagonu skupine jih je opazil Igor Vidmar, ki je takrat redno deloval na Radiu Študent ter jih označil za novo punk odkritje iz podzemlja. To jim je dalo zagon in še istega leta septembra so bili med udeleženci Novega Rocka. S tem so si zelo povečali svojo prepoznavnost. Leta 1983 so v dvorani Dom Svobode Šentvid posneli live kaseto z naslovom ˝Razredni Boj Je Edino Gibalo Zgodovine˝, ki je kasneje izšla pod okriljem založbe Škuc.

Skupina O! Kult je veljala za zelo politično angažirano skupino, neposredno in brezkompromisno, to pa je motilo takratne oblasti. Na podlagi levičarski idej, zamisli ter zahtev, ki so se pojavljale v besedilih, so bili nadzorovani in cenzurirani. Izražali so željo po spremembah, za bolj odprto družbo ter v besedilih rušili zakonitosti takratne oblike vladavine. Skupina je leta 1984 končala svojo prvo fazo obstoja, kjer je prevladoval punk ter se kasneje osredotočili bolj v (post)industrijsko sfero s še vedno zelo politično vsebino. Spremenjena vizualna pojavnost na nastopih jim je omogočalo širok spekter glasbeno izraznih možnosti. Novi obraz skupine pa je prinesel tudi preimenovanje v: Institucija O! Kult. Delovali so do leta 1986. Iz ostankov skupine je zatem nastal še projekt Arbeit In Der Namen Der Revolution in zopet se je zgodil premik v bolj intimne in produkcijske sfere glasbe.

Pri Cona Record je leta 2008 izšel DVD O! Kult ˝Za Ljudi˝ 1982 – 1987. To je bila po njihovem razpadu prva in najbolj celovita zbirka avdio, video, foto in ostalih pomembnih dokumentov povezanih s skupino O! Kult. Na DVD plošči so zbrani in remasterizirani vsi dosedaj dostopni (pa tudi nekateri ponovno odkriti) avdio posnetki, video posnetki nastali v Disku FV, koncertni posnetki s turnej po Evropi, kot tudi nekateri demo materiali. Pred dnevi pa nas je torej še razveselila plošča ˝Mi Smo Država˝ z vso pripadajočo grafično in lirično vsebino iz tistih časov. Lepo.

http://i911.photobucket.com/albums/ac315/reorgart88/oikult1.jpg

Seznam pesmi na vinilni plošči (vse naštete pesmi so tudi na cd ploščku):

A - stran:
1. Kult - Prisega // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
2. Kult // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
3. Mladi Imajo Moč (Brezveze) // (live Novi Rock, 1982)
4. Tovariši - Čigavi? // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
5. Za Ljudi // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
6. Zahvala Zahvalam // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
7. Manipulacija // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)

B - stran:
1. Socialistična Morala // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
2. Disko Objekt // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
3. Voli! Bodočnost // (live Dom Svobode Šentvid, 1983)
4. Za Ljudi // (studijska verzija, 1982)
5. Tovariši - Čigavi? // (studijska verzija, 1982)
 

četrtek, 14. november 2013

Aktivna Propaganda - ˝Stage dive and live at MC Krško˝

Aktivna Propaganda nas je konec oktobra presenetila z novo izdajo. Da so aktivni, ne samo na socialno angažiranem področju, ampak tudi pri izdajanju, priča sledeč live album. Vseh enajst pesmi na izdaji so bile posnete na koncertu v Mladinskem centru Krško 3.12.2011. Vse so varno hranili do pred dnevi, ko so se odločili, da jih bodo poslali v širni svet poslušalstva. Zajete pesmi najdemo na različnih preteklih izdajah, seveda pa v poštev ne pridejo tiste iz zadnjega albuma ˝Podobe iz teme˝, ki je izšel lansko leto.

Ploščo so poimenovali z nazivom ˝Stage dive and live at MC Krško˝, saj je tamkajšnja publika oz. scena znana po številnih izletih z odra. Pesmi so sproducirali v lastni režiji, za to je poskrbel kar njihov bobnar Emir. Slednji se je pred časom izselil v Bruselj, kjer pa si je uredil tudi glasbeni studio. Plošček je na voljo zgolj v digitalni obliki in je na razpolago za dolpoteg. Prostovoljno pa lahko nagradite to delo in ustvarjanje skupine s prispevkom, vsekakor si zaslužijo našo podporo. Hardkor, ki trga, antifašistična akcija pa je zdravilo!

Konec decembra se Aktivci odpravljajo tudi na krajšo turnejo, obiskali bodo Zagreb, Županjo, Novi Sad in se nato vrnili v Ljubljano 28. decembra. Dan kasneje bodo zaigrali še v Beltincih. Na vseh nastopih jih bodo spremljali tudi Đornata in povratniki na sceno, old school punkerji Krik Disneylanda.


Seznam pesmi:

1. Mrtvih še ni dovolj
2. Diktatura demokracije
3. State enemy
4. Anti fašistična akcija
5. Armija sagnutih glava
6. Državno nasilje
7. Gospodarji
8. Kriminal
9. Sabotaža
10. Vladavine pepela
11. Žrtve zavoženega sistema

Datum izdaje: 24.10.2013
Založba: d.i.y.!

torek, 12. november 2013

Za Punk Rock Holiday potrjeni Nofx in Raised Fist!

V samo treh letih je Punk Rock Holiday postal eden najbolj pričakovanih dogodkov v Evropi za vse, ki so kdaj okusili to festivalsko oazo v množici festivalov. Kampiranje v senci dreves Triglavskega narodnega parka, mediteranska klima, dve festivalski plaži, nobene ograje med nastopajočimi in občinstvom in oder na tako imenovani Rajski plaži s pogledom na smaragdno reko je le delček izjemnosti, ki jih Punk Rock Holiday ponuja. Izvrsten program festivala izpopolnjuje sproščena atmosfera in ena najlepših festivalskih lokacij na svetu, ki omogoča zares nepozabno festivalsko izkušnjo s pridihom čisto pravih počitnic.

Prva imena četrte izvedbe Punk Rock Holiday so NOFX, August Burns Red, Raised Fist in Authority Zero.

NOFX
NOFX: Leta 2011, ko smo se igrali z idejo o festival, je potrditev NOFX odigrala ključno vlogo pri odločitvi, da festival preselimo v Tolmin in ga poimenujemo Punk Rock Holiday, na katerem bomo uživali že četrto leto! In po izjemnem avgustovskem koncertu NOFX v Ljubljani, ko je celo Fat Mike po koncertu tvitnil: “My favorite show in years on video! Slovenia rules!”, je padla odločitev, da bodo NOFX zasedli mesto headlinerja četrte izvedbe festivala! Dokler se ne snidemo v Tolminu pa uživajte v ogledu videa, na katerega se nanaša Mikov tvit: tukaj!

Raised Fist
Raised Fist: Hardcore koncerti so na Punk Rock Holidayu vedno pripeljali atmosfero do vrelišč. Prepričani smo, da vas bodo Raised Fist s svojim huronskim in energičnim nastopom sezuli ali vam vsaj dobro očistili ušesno maslo, če niste dovolj moža, da stopite v prve bojne vrste, ko komandant Alexander postroji svojo četo na odru!

August Burn Red
August Burns Red: Priznamo, da nimamo namena mazati ugleda festivala s hordo generičnih metalcore bendov, ki so v zadnjem desetletju preplavili sceno, ampak nekaj bendov zares štrli iz sivega povprečna in so vzbudili našo pozornost. In eden najboljših je gotovo August Burns Red!

Authority Zero
Authority Zero: Zanimivo je, da je sloviti novi bobnar Authority Zero že dvakrat udrihal v Tolminu v zasedbah The Real McKenzies in Good Riddance. Izgleda, da Sean Sellers igra v le najboljših punk rock bendih. Ker le najboljše vabimo na Punk Rock Holiday, je prišel čas, da povabimo Authority Zero!

Piše: kolektiv Punk Rock Holiday-a

petek, 8. november 2013

Trifor60 se sprašujejo: ˝Kdo odloča??!˝

Trifor60 v klubu Rojc, Pula (2009).
Trifor60 so naša ušesa navdihnili z novo pesmijo. Kdo še ne pozna skupine Trifor60 naj povemo, da je to punk-hardcore-crust postava iz Železnikov, ki deluje tja od leta 2007. Zasedba je nastala po razpadu benda Sodn' Dan ter dodali še bobnarja, s katerim so skupaj igrali v projektu Ad Infinitum.

Pred dnevi so objavili svež štiklc, ki nosi vprašujoči se naslov ˝Kdo odloča?˝. Pesem je drveča, ima preneseni pomen ter od nas zahteva hitro mišljenje in sledenje. Na koncertu pa bi nas verjetno nosila po plesišču. In o čem govori besedilo pesmi, na to vprašanje smo dobili odgovor od članov skupine: ˝Pesem ves čas govori v prenesenem pomenu - lovec in žival, ki sta lahko karkoli. Lovec je močnejši, ker ima orožje, žival pa se ne mora braniti. Lahko je lovec vlada, žival pa recimo g. Kuzmič oz. mali človek (slednji je pred dnevi izgubil hišo, medtem ko pa črne gradnje številnih ˝velikih˝ gospodov še kar najprej stojijo). Vendar pa lovca še vedno na čase nekoliko peče vest, ker pač pobija živali, ki se ne morejo braniti... Ampak to reši na način, da sam sebe prepriča, da je tudi on del narave, da je on bog, da ima pravico odločanja in se odloči, da pač on ni morilec, ker mu je pač tako lažje. Kdo pač odloča?! Lovec - država, posamezniki na položajih, ki pač skrbijo za svojo rit, kradejo, vse temelji na moči, podkupninah, itd, itd. ali žival - 'nemočni' ljudje - demokracija??! V Sloveniji pač nismo vsi enako obravnavani, pa o tem sploh ne bi zgubljali (pre)več besed!˝

Ta pesem napoveduje tudi izid istoimenske plate, ki naj bi izšla nekje sredi decembra. Slednja bo nosila močno sporočilo vsem tem lovcem, barabam, vodilnim, da jim voda teče v grlo... To bo druga izdaja, ki bo nasledila album Veča se čreda apatičnih ovc iz leta 2011. Slednjo si lahko dolpretočite s klikom tukaj.

Na koncu nam člani skupine še sporočajo:˝V glavnem pridite na kakšen koncert zmigat vratne mišice ob ritmih dobre glasbe, čin!

ponedeljek, 4. november 2013

Real Life Version: ˝Kjer je volja, stvari lahko tečejo naprej.˝

Real Life Version v Bruslju (2012).
Real Life Version so vipavsko-ajdovska naveza, ki drgne strune tja od leta 2005. Zasedba je bogata z mednarodnimi izkušnjami, saj se lahko pohvalijo s številnimi nastopi v Nemčiji, Belgiji, Slovaški, Češki, Nizozemski, Franciji, Italiji, Angliji in na Poljskem. Real Live Version glasbeno lahko opredelimo kot melodični hardcore punk kvartet, ki se zadnje čase usmerja bolj v punk rock vode.

Za seboj imajo dve izdaji. Prva z naslovom Resistance from Within je izšla pred štirimi leti. Septembra pa je izpod njihovih rok izšla še druga, ki so jo poimenovali The Sound of Progress. Druga plošča, ki je v bistvu nadgradnja prve, je bila posneta z novim vokalom. Na prvem albumu je glas prispeval Jernej, zdaj pa je prvi glas benda Jani Jež. To se pozna tudi na njihovem malce bolj melodičnem pristopu. Ali je to dobro ali ne, pa presodite sami. Band meseca.

1. Vaši začetki. Od kod je prišla ideja za nastanek skupine?

Ideja za nastanek skupine je zorela nekako v dveh taborih, v vipavskem in »wajdovskem«. Jani, Nejc in bivši pevec Jernej so igrali skupaj od srednje šole, jaz in Jani P. pa sva naraščaj ajdovske scene, ki je živela v klubu Jutro »Pod knjižn'co«. Prej sva igrala v dveh bendih, in sicer Cloudland in The Love Typewriter, ki sta bla srednješolska benda in uvod v našo glasbeno pot. Tam nekje okoli 2004 so bili ti bendi dokončno stvar zgodovine, tako da sva oba nekako iskala prave ljudi s katerimi bi delali glasbo kakršno smo vedno želeli delat. Oba Janija sta v širši žlahti, ostali pa smo se čisto po naklučju srečali na enem žuru v neki koči in padle so ideje o bendu, ki se je uresničila kmalu zatem. Bolje bi bilo, če rečem, da se je uresničevala, ker smo vmes menjali basista (Tomeka), nekako okoli 2008 se je postava »konsolidirala« in muzika je bila dovolj zrela za posnet prvo plato. Po par turnejah nas je zapustil Jernej in sedaj delujemo že dobri dve leti v trenutni postavi.

2. Real Life Version leta 2005 in danes. Kakšne so razlike glede vaše glasbe, odnosov med člani, pristopov?

Razlike glede glasbe so precej velike. Na začetku smo preigravali neko mešanico metala in hardcora...takrat še pod imenom »Evelyn«. Obstajajo celo neki demoti in live posnetki, ko smo igrali borčevskim organizacijam na proslavi v Wajdušni. Najbrž si ni težko predstavljati absurdnosti tega prizora, ki bi bil lahko skeč v eni od Monty Python-ovih serij. Ko smo začenjali z bendom smo bili na začetku študijskega življenja, zdaj smo v večini zaposleni in študiramo ob delu, tako da so pogledi na svet drugačni in predvsem bolj zreli. Vaje potekajo zdaj precej bolj pogosto in nasplošno precej bolj uživamo v tem kar delamo, ker ni nobenih nesoglasij in vemo kaj hočemo.

3. Leta 2010 ste se razšli z vokalistom Jernejem. Kaj se je takrat zapletlo, da je slednji zapustil barko skupine?

Ja, takrat smo se sporazumno razšli z njim (to zveni precej čudno v tem kontekstu). V bistvu smo bili prijatelji že od malih nog in tudi po njegovem odhodu se ni nič spremenilo. Takrat je imel v zasebnem življenju druge reči, ki so bile na prvem mestu in začelo mu je zmanjkovati časa za bend. Zato se je po pogovoru z nami odločil, da je najbolje če zapusti bend, ker smo za kratek čas padli v neko stagnacijo in krč, ki ga je bilo treba presekat. Če bi vztrajali bi mogoče to lahko povzročilo frustracije in negodovanje, kar bi vplivalo na odnose. In noben bend ne sme biti nad prijateljstvom in sam sebi namen.

4. Ajdovska alter scena. Kako ocenjujete sceno izpred desetih let in danes? Kako vi vidite razliko v teh letih na celotni domači sceni?

Deset let nazaj se je na Vipavskem precej več dogajalo, je pa bilo tudi več ljudi udeleženih v samo »sceno«. Takrat smo skoraj tedensko hodili na koncerte Pod knjižn'co, kjer smo videli ogromno tujih in domačih bendov. Tam nekje po letu 2000 je počasi prišlo do premika v Novo Gorico, nekateri ljudje, ki so bukirali bende pa so s tem prenehali. Na žalost tega ni nihče prevzel, zato smo se po nekaj letnem mrtvilu odločili, da bomo to vlogo prevzeli mi. Trenutno ogromno truda v razvoj punkrocka in hardcora vlagajo fantje in dekleta iz založbe Giljotina, ki prirejajo koncerte in izdajajo albume za slovenske bende in bende iz cele Evrope. Nasploh malo pogrešam več iniciative slovenskih punkrock skupin, kar se organiziranja koncertov tiče. Slovenija je majhna in razni shizofreni bendi z rockstar attitudom pač ne morejo dolgo obstat. Treba se je povezat, delat več koncertov, pomagat tujim bendom, da je lažje dobit povezave in poznanstva za tujino, saj v Sloveniji lahko odigraš tistih 15 špilov v klubih in potem stagniraš celo leto. Je pa v zadnjem času v Sloveniji veliko dobrih punkrock bendov in dela se zelo kvalitetna glasba.

5. Kakšni odnosi veljajo med ajdovskimi punk rock/hc/alter skupinami? Ste na kakšen način povezani med sabo?

Ajdovske punkrock/HC skupine smo eni in isti ljudje pomešani v več skupin. Tu so Harry, Start At Zero, The Hoax Program, mi in še par drugih bendov. Mi imamo vaje v Vipavi, drugi pa vadijo v stari Hiši Mladih v dveh sobah, ki si stojita ena nasproti drugi. Naš Jani igra kitaro pri The Hoax Program, Simon igra bobne pri Harry in Start at zero, Bed Religion pa je bil projekt treh bendov. V zadnjem času organiziramo skrivne koncert s skupnimi močmi za tuje bende, ki so na turnejah, kaj več pa žal ne morem izdat, ker ne bi bili več skrivni.

6. Lansko leto je na ajdovski sceni zrasel še eden bend Start at Zero. Kako vi gledate na ta bend in ali smo kakšno noviteto še spregledali?

Start At Zero so naši prijatelji, smo ista »klapa«. Bobne igra Simon iz benda Harry, pevec Gašper je igral skupaj z mano in Harry-ji v cover bendu Bed Religion, ostala dva, Jure in Izak pa sta nova »pridobitev«. Fantje so zelo obetavni, igrajo pa komaj dobro leto. Enkrat spomladi 2014 bi moral njihov prvi izdelek ugledat luč sveta, kar je delno odvisno tudi od mene, ker bom miksal album in pomagal pri snemanju. Drugih novih bendov v punkrock zvrsti trenutno ni.

7. Kako je s koncerti v ajdovskem mladinskem centru Hiša Mladih? Kaj je s klubom Baza?

Nova Hiša Mladih je koncertno zelo dejaven prostor, na žalost pa ambient in akustika (ki je bila sicer v zadnjem letu močno izboljšana) ne dopuščajo prirejanja glasnih punk koncertov. Mi smo imeli tam predstavitev albuma in je kar v redu izpadlo, a dvorana mora biti polna, da zvok dobi pravo obliko. Hoteli smo imeti predstavitev v domačem kraju in to je bila edina možnost v trenutnih razmerah. Obstajale so pobude, da bi se ob tej večnameski dvorani odprlo manjši prostor v sosednji zgradbi, kjer bi se lahko delalo koncerte, a smo naleteli na prazna ušesa pri občinarjih. Slednji so tudi zaprli klub Bazo, ki sedaj propada in ne služi nobenemu namenu.

8. V preteklosti ste tudi sami organizirali koncerte pod oznako RLV Booking & Promotion. Ali se še vedno aktivno ukvarjate z organizacijo koncertov?

Še vedno se aktivno ukvarjamo z organizacijo koncertov, le da se je vse skupaj premaknilo še bolj na obrobje družbe, če se tako izrazim. Ko je Baza delovala se je nabralo preko 60, 70 koncertov, a je organizacija koncertov postala draga... če delaš stvari po uradni poti moraš najeti varnostnike, ozvočenje in plačati SAZAS-u. Če prišteješ še honorar za bende, ki je prioriteta, postane vse skupaj prevelik zalogaj. To pa ne pomeni, da je treba vreči puško v koruzo. Kjer je volja, stvari lahko tečejo naprej. Sedaj smo stopili vsi ajdovski bendi skupaj in kot sem že omenil organiziramo skrivne koncerte na različnih lokacijah in zbiramo prostovoljne prispevke s katerimi v večini primerov zadostimo zahtevam bendov.

9. Septembra ste izdali novi album The Sound of Progress. Izdajo albuma je spremljal tudi promocijski koncert v Hiši Mladih. Kako ste vi videli ta večer, so bili pesmi dobro sprejete med občinstvom?

Da, september je bil zelo deloven mesec... za razliko od prejšnjih let smo bili celo poletje v zagonu in nenehno delali in ustvarjali. Predstavitev albuma je potekala odlično; prišlo je veliko ljudi in pokrili smo si velik del stroškov snemanja albuma. Zahvaliti se moramo tudi Giljotini, ki so prišli dol iz Maribora in nam pomagali, da je večer potekal tekoče in da je bilo vzdušje tisto ta pravo. Podpora prijateljev in sorodnikov nam je veliko pomenila, zato se moram tukaj vsem še enkrat zahvalit vsem, ki so nas prišli podpret! Pred predstavitvijo albuma smo komade objavljali enega po enega, tako da so jih do koncerta lahko vsi spoznali. Odziv je bil odličen, kar nam je dalo nov zagon. V pripravi so že novi komadi.

10. Vaša prva izdaja Resistance from Within je izšla v d.i.y. maniri oz. v samozaložbi. Drugo izdajo ste prepustili nemški založbi Fond Of Life Records. Kako je prišlo do sodelovanja med vami in to založbo? Se je zaradi tega zgubil d.i.y. duh?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/11206_10153245324280545_812933819_n.jpg
Album The Sound of Progress
Ko smo dokončali delovne verzije komadov smo poslali mikse parim manjšim založbam in Fond of Life so stopili v kontakt z nami dva dni preden je šel master CD v tisk. Tako smo vse stvari uredili v dveh popoldnevih in ulovili rok za oddajo CD-ja v zadnjih minutah. Ves album smo posneli sami v D.I.Y. maniri v našem prostoru za vaje, mastering pa smo prepustili drugim, ker nimamo še dovolj znanja, da bi to sami naredili. Kar je možno naredimo sami, a tukaj smo dobili priložnost, da našo glasbo slišijo tudi v drugih državah, pomoč pri promociji, kot so objave v tujih punk fanzinih, pa je odlična pomoč pri organizaciji turnej, ker te ljudje prej spoznajo.

11. Tokrat ste dali več poudarka na melodičnosti, kot na prvi izdaji. Je to posledica menjave vokalista ali ste preprosti hoteli malce spremeniti svoj zvok?

Vsekakor je nov glavni vokal prispeval k drugačnemu zvoku. Ko je Jernej zapustil bend smo začeli z iskanjem novega pevca in tudi imeli neke vrste »avdicijo«, a že po prvem možakarju, ki se prišel odpet dva komada nam je bilo jasno, da bomo nadaljevali naprej v trenutni postavi. To je pomenilo, da smo se morali navadit tehnike petja in hkrati osvojit istočasno igranje inštrumenta in petje. Že od naših začetkov nikoli nismo delali komadov z nekim vnaprej zadanim ciljem, kako naj bi zveneli. Ponavadi pride kdo s kakšnim riffom na vaje, kjer začnemo preigravat akorde in delat melodije, dokler ne pride do nekega preboja in začne stvar zvenet obetavno. Vedno tudi delamo na tak način, da gre vsaka pesem na album. Nekateri naredijo 20 ali več komadov in šele potem izberejo najboljše, ki grejo na album.

12. So se vaše pesmi z novega albuma že kje zavrtele na kakšni izmed radijskih postaj?


Da, bili smo gostje v oddaji Na Piedestal na VAL-u 202, kjer nas je gostila novinarka Jolanda Fele. Intervjuje smo imeli tudi na Radio Koper in radiu Robin, kjer tudi občasno zavrtijo naše komade v oddajah, ki so namenjene alternativni glasbi. Drugače pa nameravamo poslati album še nekaterim tujim radijskim postajam... gre za manjše d.i.y. internetne postaje, ki vrtijo žanrsko ožji spekter glasbe, namenjem ljubiteljem punk-rocka in hardcora.



13. Kdo je glavni snovalec vaših besedil in katerim tematikam posvečate največjo pozornost?

Glavni snovalec besedil je Jani P., enega sem napisal tudi jaz. Besedila ne nastajajo kot neka izolirana entiteta v glavi enega posameznika, ampak so rezultat naših debat v placu za vaje, na pivi v baru ali pa nekje v kombiju na Češkem. Izjema je kakšno osebno-izpovedno besedilo, kot je naprimer komad Sincerely yours, ki govori o težkem družinskem odnosu, ki namesto sreče in zadovoljstva, večkrat povzroča frustracije in jezo. Eno od besedil opisuje kako je punk postal del kapitalističnega ustroja skozi proces reapropriacije in asimilacije in na nek način izgublja identiteto, mnogo besedil pa ima pozitiven pogled na živlenje in tematsko ne govori o nekem specifičnem problemu, ampak podaja način razmišlanja, ki je drugačen od vsesplošne kritike, ki je največkrat prisotna v besedilih našega žanra.

14. Kaj bi se po vašem mnenju moralo zgoditi, da bi politične in gospodarske elite dejansko slišale krike, jezo ljudi? Kaj je v tem sistemu po vaše najbolj alarmantno?

Dogaja se veliko, a vse skupaj je precej atomizirano in lokalizirano. To, da nam bodo elite prisluhnile, če bomo glasni, se je pokazalo kot farsa. Že od 2004 in prej poteka v Sloveniji ideološka vojna, ki temelji na polpretekli zgodovini in ljudje temu nasedajo in se obračajo eden proti drugemu na podlagi politično-nazorskih usmeritev, ki pa so zgolj površinska razlika in orodje za delitev naroda, ki nima moči, da bi se zoperstavil politični moči in ideološki hegemoniji elit. Navodil za spremembe ni in tudi se jih ne bo napisalo na jutranji kavici v baru, kjer zlivamo svoje frustracije na plano en drugemu. Načina spremembe trenutne situacije najbrž ne gre iskati v nekih starih vzrocih zoperstavljanja elitam, ker se svoje delovanje prilagodili novim razmeram v katerih živimo. Boj poteka na ideološki ravni in dokler se ta del upora zanemarja bodo protesti na koncu vedno interpretirani s strani tistih z ideološko nadvlado kot nek upor lenuhov, »komunistov«, stricev iz ozadja in drugih floskul, kakor se je pokazalo letos.

15. Vaš najljubši album leta 2013, domači in tuji…

Antillectual – Perspectives & Objectives, nov AWS album, Fonija – Mojot Pekol in druge nove izdaje na Giljotina.org so tudi odlične (Noisefight in splitka Mor(r)ons in Mental strike). Letos nisem toliko podrobno spremljal izdaj novih albumov, ker je bilo celo leto zelo delovno. Bo treba nadoknadit in vse preposlušat čez zimo...

16. Kakšni so vaši načrti za prihodnost? Zasledili smo, da načrtujete turnejo po Evropi in ste v procesu ustvarjanja videospota. Na kateri točki ste?


V tem tednu smo dokončali videospot, ki smo ga posneli s pomočjo prijateljev, Nejc pa ga trenutno editira. Ne bo ravno tipičen videospot, predvsem kar se konvencij samega žanra glasbenih videospotov tiče. Ima samo dva kadra in zelo počasen tempo, s par momenti suspenza, kar je drugačno od spotov v katerem se vedno nekaj dogaja in prihaja do hitre menjave kadrov. V 2014 načrtujemo turnejo po zahodni Evropi v februarju, v maju pa se odpravljamo še na turnejo po Balkanu. Za poletje je v planu tudi turneja po Skandinaviji, a smo v zadnjih tednih prišli do ideje, da bi šli naslednje leto na Fest na Florido, ZDA. Obeh načrtov ne bomo zmogli finančno, tako da se bomo pozimi odločili kaj od tega bomo izpeljali. Do turneje v februarju pa imamo v planu tudi nekaj koncertov po Sloveniji, kar bomo sproti objavlali na naši spletni strani in »(a)socialnih omrežjih«.

17. Vaše zaključne besede…

Hvala ti za intervju in vso podporo! Tvoj portal redno spremljam in lahko izrečem same pohvale! Vsi, ki ste prebrali intervju in bi radi slišali našo glasbo lahko to storite na reallifeversion.bandcamp.com. Se vidimo na kakšnem koncertu.

Na vprašanja je odgovarjal kitarist skupine Aljoša Todorovič. Intervju je pripravil Matej Urbanč.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/251472_10150752568195545_3058438_n.jpg

Člani skupine:

Jani Jež - vokal, kitara
Nejc Franca - bobni, back vokal
Jani Peljhan - bass, back vokal
Aljoša Todorovič - kitara

https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1383525_10153300185660545_1207664661_n.jpgDiskografija:

2009 - Resistance from Within (d.i.y.)
2013 - The Sound of Progress (Fond Of Life Records, Giljotina)

Kontakt:

+386(0)40 682 402 (Aljoša)
reallifeversion@gmail.com

Povezave:

reallifeversion.net
facebook
bandcamp

Prihajajoči koncerti:

Zaenkrat nimajo napovedanih točnih datumov in so odprti za nastope. Sledi turneja od 13.2. do 1.3. po Avstriji, Nemčiji, Franciji, Beneluksu, VB in Italiji, od 23.4. do 3.5. pa še Hrvaška, BIH, Srbija, Makedonija, Grčija, Romunija, Bolgarija, Madžarska in Avstrija.



V tokratni NAGRADNI IGRI podarjamo tri cd plošče (po izbiri The Sound of Progress ali The Resistance from Within) skupine Real Live Version. Vprašanje se glasi: Pri kateri založbi je izšla plošča The Sound of Progress? Odgovore nam prosim, skupaj z vašim naslovom pošljite na mail: slovenia.punkrock@gmail.com. Igra velja do vključno 10.11.

Nagrajenci prejšnje igre, ki bodo prejeli cd-ejke skupine Drek U Pest so: Mihael Povše, David Svenshek, Robert Hren, Gašper Cestar in Matej Velkavrh kot sodelavec portala. Čestitamo!

nedelja, 3. november 2013

Mothermound napovedujejo novo ploščo

http://i1.ytimg.com/vi/gLrvn9cvrUc/maxresdefault.jpg
Mothermound
Tolminski obskurneži Mothermound predstavljajo skladbo Beings Beyond Being, prvi singel iz debitantskega albuma The Burden Of Tomorrow, ki bo izšel konec novembra pri založbi Hollow Earth Records.

Začetki skupine segajo v leto 1995, ko so kot trio delovali pod imenom Expulsion in do razpada leta 2005 izdali dvoje demo posnetke ter studijski album z naslovom In These Gloroius Epitaphs. Ponovno so se v novi zasedbi zbrali leta 2009, tokrat kot kvartet in z novim imenim. Glasbeno se držijo že prej zastavljenih smernic, torej nekakšne progresivne mešanice doom in death metala z rockovskim pridihom.

Zasedbo krojijo: Martin Čujec - bobni, Miha Jukič - kitara, Tomaž Orač - kitara in Janez Zega - bas ter vokal.

Mothermound bodo svoj studijski prvenec v živo premierno predstavili 22.11. na Mostovni v Novi Gorici in 29.11. v Trainstation Squatu v Kranju.



Piše: Bojan Bidovc