Pri glasbeni založbi Monofonika, ki deluje pod okriljem Subkulturnega azila Maribor, je izšla nova vinilna plošča. Na slednji je zapisana kompilacija z naslovom ˝Bilo jednom na Balkanu˝ (Bilo je nekoč na Balkanu), vsebuje pa 11 pesmi. Ta kompilacija je že četrta po vrsti v seriji izdaj Ex-Yu elektronike.
Na tej kompilaciji so se znašli izvajalci iz petih republik bivše Jugoslavije. Center za Dehumanizacijo ali na kratko CZD so zastopali barve Slovenije s skladbo ˝V kali zatreti˝, ki je bila posneta leta 1985. Vse skladbe, ki so se znašle na izdaji so bile sicer posnete med leti 1979 in 1989 oz. v času, ko je bilo to gibanje široko vpeto v takratno družbo.
Ob tem pa je izšel tudi prvi singel s plošče, ki ga je ustvarila elektronska new wave/post punk skupina Gino de Gagi i Nivnite Strasti. Pesem nosi naslov Kambanite, prenesite pa si jo lahko tukaj. Gino de Gagi i Nivnite so delovali v osemdesetih, glasbeni kritiki pa so jih celo okronali za makedonski Talking Heads.
Akterji pri založbi Monfonika so o kompilaciji povedali sledeče: ˝Vprašanje, ki se je vedno znova pojavljalo po hodnikih fanatičnih in maloštevilnih „diggerjev“ te neuradne zgodovine Ex-Yu glasbene scene in je morda še najbolj aktualno ob izidu četrtega nadaljevanja zbirke je: „Kaj sploh je elektronska glasba?“
V iskanju ravnotežja med dostopnim in do sedaj najdenim materialom z vsemi svojimi elektronskimi in ne-elektronskimi spomeniki, med objektivnim in subjektivnim dojemanjem njegove kvalitete, je četrti del serijala upam, zadel optimum tega, kar je nam vsem pomembno – kvalitetne elektronske spomenike najrazličnejših žanrov v zaokroženi avtorski celoti.
Zato tudi naslov „Bilo je nekoč na Balkanu“ („Bilo jednom na Balkanu“). Ne kot stilska ali žanrovska oznaka tukaj zaobjete glasbene vsebine, ampak kot vpogled v raznovrstnost pozabljenih kreativnih umov na nekem geopolitičnem meridijanu, kjer je umetniška subverzija imela veliko kompleksnejši značaj kot v kulturi zahodnega sveta.˝
V iskanju ravnotežja med dostopnim in do sedaj najdenim materialom z vsemi svojimi elektronskimi in ne-elektronskimi spomeniki, med objektivnim in subjektivnim dojemanjem njegove kvalitete, je četrti del serijala upam, zadel optimum tega, kar je nam vsem pomembno – kvalitetne elektronske spomenike najrazličnejših žanrov v zaokroženi avtorski celoti.
Zato tudi naslov „Bilo je nekoč na Balkanu“ („Bilo jednom na Balkanu“). Ne kot stilska ali žanrovska oznaka tukaj zaobjete glasbene vsebine, ampak kot vpogled v raznovrstnost pozabljenih kreativnih umov na nekem geopolitičnem meridijanu, kjer je umetniška subverzija imela veliko kompleksnejši značaj kot v kulturi zahodnega sveta.˝
Ni komentarjev:
Objavite komentar